Actisense EMU-1 er en specialiseret analog til NMEA 2000 Gateway, som konverterer data fra analoge motormålere/sendere til NMEA 2000-data. EMU-1 muliggør deling af motordata i hele NMEA 2000-bussen. Den digitaliserer analoge motorsensorer, hvilket gør det muligt for NMEA 2000-displayenheder at overvåge den eller de tilsluttede motorer på et fartøj.
EMU-1 kan overvåge vitale motorparametre såsom temperatur, tryk RPM og væskeniveauer fra op til to motorer.
- Enables analogue signals to be converted to NMEA 2000 messages
- Convert signals from up to two engines (that share a common ground) with a single EMU-1
- 6 gauge / parameter inputs
- 4 alarm inputs
- 2 additional auxiliary inputs
- 2 Tacho inputs
- Customised IP65 case
- Diagnostic LED’s
- Wide power compatibility of 9 to 35 Vdc
EMU-1 har et pc-baseret konfigurationsværktøj, der gør det muligt at ændre indstillingerne inde i EMU-1, så de passer bedst til den motor, den arbejder med, hvilket gør den til en fleksibel løsning for mange motormærker og -modeller. En Actisense PC til NMEA 2000 Gateway (NGX-1) er påkrævet for at konfigurere EMU-1.
Det anbefales, at en NGX-1 er tilgængelig for hver EMU-1 installation. NGX-1 kan bruges til at opdatere firmwaren, forbinde værktøjssættet og vise data på en pc til diagnostiske og informationsformål ved hjælp af NMEA Reader. Besøg venligst NGX-1-siden for produktdetaljer.
Benefits
- No need to change an existing engine
- Easy installation
- Easy to configure to suit the connected engine
- Connect signals from fluid level gauges (that share a common ground with the engine) to NMEA 2000®
- Optional DIN rail mounting kit available
- Total engine hours are logged by the monitoring of engine Tach (RPM) input